En gång utbränd blir lätt vidbränd

Vet inte…

Men räknar man sig som sjuk, när man hör ordet utbrändhet…

Eller utmattningssyndrom eller vad man nu väljer att kalla det.

Frågan är väl dessutom; anses man vara sjuk?

Jag vet att i början av KBTn på Stressrehab, så satt åtminstonde jag och log snett åt terapeutens ord – för vem var det hon pratade om?!?
Inte var det då jag – jag var ju inte sjuk…eller…

Jag har nog mer funderat på om jag kan säga att jag är helt frisk.

Ja, jag är ju lite allmänt knasig, så på så sätt är jag j u inte frisk :), men allvarligt…

ÄR jag frisk?

Är JAG frisk?

Är jag FRISK?

Nä, jag har tyvärr – efter tuff rannsakan av mej själv börjat inse att jag faktiskt fortfarande är sjuk i utmattningssyndrom – att jag till viss del kan fungera igen och te mej ”normal” men att jag så lätt och så ofta halkar dit.

Ett invant beteende ÄR svårt att arbeta bort.

Att när man har ork och mår en aningens bättre, så lätt tar på sig saker och att det blir mer och mer och mer och…

Där är jag nog nu.

Att jag insett att jag måste sluta att starta igång en massa projekt de tider som jag mår bättre och lära mej att hushålla med krafter och ork bättre, så att de liksom räcker under en längre tid – ni vet, ungefär som man vill att lönen ska räcka 🙂

TACK och LOV är dock de ”projekt” jag kan starta igång inte av den stora art som det en gång kunde vara!
Det handlar nog mer idag om att jag i huvudet kan komma på en,två,tre saker jag vill baka – men att jag besinnar mej efter att jag bakat den ena gofikat och så kan jag baka det andra gofikat dagen därpå.

Lämna en kommentar